Over Baderie Houten
Het gaat al een tijdje best lekker bij badkamerspecialist Baderie Houten. Het dreamteam, dat bestaat uit Rob Dekker, Frank Walstra en Ans Steehouder, draait ook tijdens de coronacrisis op volle toeren. Baderie onderscheidt zich ook in deze tijd door de klant volledig te ontzorgen. Dat wordt gewaardeerd, aangezien de aanwas van nieuwe klanten maar blijft toenemen. Tijd voor een goed gesprek met het ingespeelde team van Baderie Houten.
Voordat ik de showroom van Baderie Houten binnenstap, pleeg ik nog even een belletje naar onze formulemanager van Baderie. Gert Berkel verschaft duidelijkheid over de overname van IGM, de overkoepelende organisatie, van ongeveer vier jaar geleden. “De toenmalige eigenaar van de vestiging was toe aan een nieuwe uitdaging. Voor ons was het een uitgelezen mogelijkheid om de showroom over te nemen en er een eigen Baderie vestiging van te maken.” Sterkhouders Ans en Frank bleven in de showroom werken. Badkamer deskundige Rob maakte het team vorig jaar compleet. “Ze zijn complementair aan elkaar. In tijden van het COVID-19 virus hebben ze gezamenlijk de schouders eronder gezet en dat werpt nu al zijn vruchten af”, complimenteert Gert zijn collega’s.
De klant is koning
"Ik durf best te stellen dat ontwerpen één van onze sterkste specialiteiten is", begint Frank te vertellen. "Onze badkamer ontwerpen zijn tot in de detail uitgedacht. Van ons mag je verwachten dat wij hoogwaardige ontwerpen laten zien. Onze klanten kunnen door middel van een VR-bril al hun toekomstige badkamer zien. In het verleden vonden klanten het nog lastig om de toekomstige badkamer voor te stellen, maar door de virtuele bril wanen ze zich al in hun nieuwe badkamer. Wij merken dat onze klanten dat een groot pluspunt vinden."
De kracht van Baderie Houten zit hem in het ontzorgen van de klant. "Het blijft uiteindelijk een verbouwing, maar bij Baderie zorgen we ervoor dat het gehele proces - van de sloop tot een schone oplevering van de badkamer - zo comfortabel mogelijk verloopt. Met jouw wensen centraal, houden we voor jou het overzicht en zorgen dat de planning goed verloopt", vervolgt Frank zijn verhaal.
Retailexperts
Wie het Curriculum Vitae van de bedrijfsleider van Baderie Houten erbij pakt, komt tot conclusie dat Frank gerust een retailexpert genoemd mag worden. In 1983 begon hij als stagiair bij Albert Heijn in Leerdam en werd daar uiteindelijk afdelingsmanager. "In 2002 maakte ik de switch naar de badkamerbranché en sindsdien heb ik dit prachtige beroep niet meer verlaten."
Badkamer adviseur Rob kwam in de zomer van 1991 voor het eerst in aanraking met de badkamerbranché. De creatieve teamspeler, zoals hij zichzelf omschrijft, begon zijn carrière als 'Hoofd Verkoop Tegels en Sanitair' bij Bouwcenter Fillipo in Amersfoort. Sinds 2015 staat de gepassioneerde verkoper op de loonlijst van Baderie. "Ik denk dat wij elkaar goed aanvullen. Samen met Frank ben ik in het gehele badkamerproces betrokken."
Ans werkt al sinds haar 15e, weliswaar voor verschillende werkgevers, in de detailhandel. "Ik vind de zaterdag de leukste dag van de week. Het voelt voor mij ook vreemd als ik een zaterdag vrij ben, want ik ben al sinds jongs af aan elke zaterdag op de winkelvloer te vinden."
Naamsbekendheid in de regio
Boven de Praxis, gevestigd op de eerste verdieping bij de Steehouder Woongroep, vind je de moderne showroom van Baderie Houten. Een unieke locatie, aangezien veel Baderisten ervoor kiezen om bewust buiten een winkelcentra te zitten. "Wij krijgen daardoor wel meer mensen die alleen maar komen kijken, maar het is daardoor wel altijd gezellig in de showroom", bekijkt Ans het positief. "In de begin periode van het coronavirus merkte je wel dat de kijkjesmensen minder kwamen, maar inmiddels wordt het in de showroom ook weer drukker."
Rustig voor Ans, Frank en Rob was het de laatste tijd allerminst. "Ook gedurende de weken dat Corona Nederland bereikte, waren wij volop bezig bij mensen thuis om badkamers te plaatsen. Je merkt ook dat mensen hun vakantiegeld investeren in het opknappen van het huis", vertelt Rob.
De afgelopen jaren heeft Ans een groot netwerk in de gemeente Houten opgebouwd. "Recentelijk heb ik mij aangesloten bij een vereniging om te gaan powerwalken. De vrouw waarmee ik train kende mij door mijn achternaam (Steehouder, red.) en ze wist dat ik voor Baderie werkzaam ben. Dat zijn leuke dingen om mee te maken."
Voor Baderie Houten is mond-tot-mondreclame belangrijk. Ook Rob ondervond dat een aantal weken geleden nog. "In één wijk hebben wij drie Baderie badkamers geplaatst. De buren hadden bij de andere buren positieve geluiden over ons gehoord, dus toen zijn ze bij ons in de showroom geweest. Op die manier is het balletje gaan rollen", lacht Rob.
Een team dat elkaar uitstekend aanvult
Aan de woorden van Gert voorafgaand aan het interview is niets gelogen. Ans, Frank en Rob zijn complementair aan elkaar. "Ik denk ook dat wij elkaar goed aanvullen", begint Ans verder te vertellen. Ik ben al mijn uren in de showroom aanwezig, terwijl de mannen ook meer buiten zijn. Omdat ik al sinds mijn vijftiende in de detailhandel werk, kan ik goed aanvoelen wat een klant wil. Een grapje tussendoor moet ook kunnen."
Als Ans een sterk punt van haarzelf mag noemen, zegt ze resoluut: "Ik ben goed in het onthouden van namen. Als klanten bellen of ze naar de showroom kunnen komen, dan weet ik bijvoorbeeld vaak nog de namen van de kinderen, die tijdens de eerste afspraak zijn meegegaan. Klanten vinden dat echt heel leuk om te horen."
De mannen zijn bij het gehele badkamerproces betrokken. "Wij merken dat klanten het prettig vinden dat wij gedurende de verbouwing langskomen om te kijken of alles naar wens verloopt. Ze hebben dan ook één aanspreekpunt. Bij oplevering doe ik of Rob nog even een laatste check of alles in orde is. Wij trekken pas de deur bij de klant dicht als hij of zij helemaal tevreden is", zegt Frank overtuigend.
Eén ding weet ik zeker na het gesprek met het dreamteam van Baderie Houten. Dit ervaren team is, ondanks de verschillende karakters, uitstekend op elkaar afgestemd. Ze weten precies wat ze doen. Kortom, bij de volgende renovatie van mijn badkamer weet ik waar ik mijn badkamer ga kopen.