Ook in tijden van corona draait Baderie Lemmerlijn op volle toeren

Het is een gekke gewaarwording: bij binnenkomst geen hand geven om jezelf voor te stellen. Allemaal in het kader van ‘anderhalve meter afstand houden’. Toch went het ook snel en bovendien heeft Baderie Lemmerlijn uitstekend geanticipeerd op de voorzorgsmaatregelen in de showroom. Tijd voor een gesprek met de stabiele krachten Paul en Mariet Lemmerlijn.

De hoogst gelegen Baderie van Nederland

“Wij zijn de hoogst gelegen Baderie van Nederland”, begint Paul Lemmerlijn het gesprek. In het Zuid-Limburgse Margraten is Lemmerlijn al meer dan 50 jaar dé badkamerspecialist in de regio. “Met klanten in Margraten, omliggende dorpen en Maastricht hebben wij een groot achterland”, somt hij nog even op.

In de voetsporen treden van hun vader

“Onze ouders helpen nog regelmatig een handje mee in het bedrijf”, vervolgt Paul het gesprek. “Mijn moeder helpt nog vaak mee in het magazijn, terwijl mijn vader zich ook nog veelvuldig in de showroom laat zien.”

Het was alles behalve een uitgemaakte zaak dat Mariet in de voetsporen van haar vader zou treden. “Waar mijn broer koos voor een opleiding te volgen in de installatietechniek, koos ik voor de opleiding productvormgeving op HBO-niveau.” De opleiding werd met succes afgerond, maar nadat Mariet zich eerst bezighield met stoelen ontwerpen, kwam ze er snel genoeg achter dat hier niet echt toekomstmuziek in zat. “Ik kwam er toen pas achter dat ik mijn kennis van mijn studie ook in de showroom kon toepassen.” Inmiddels werkt de onderneemster al jaren met veel plezier in de showroom.

Taakverdeling tussen broer en zus

Waar Paul alles doet wat installatie te maken heeft en zijn monteurs dagelijks aanstuurt, houdt Mariet zich samen met architecte Anniek, die binnenhuisarchitectuur als specialisatie heeft, bezig met de showroom en de verkoop. “Ik ga vaak polshoogte nemen tijdens de montage van een badkamer bij de klant. Ik neem dan altijd ons Baderie busje mee naar de locatie, zodat ik direct materialen mee kan nemen”, vertelt Paul.

Geen paniek in coronatijd

Dat Paul en Mariet nuchter in het leven staan wordt al snel duidelijk gedurende het gesprek. Op de vraag of ze zich zorgen maken tijdens de coronatijd, antwoorden ze stellig: “Nee, dat doen wij niet. De afgelopen weken is het in de showroom wel iets rustiger geweest dan normaal, maar er waren genoeg projecten om af te ronden. Wij merken nu alweer dat het in de showroom steeds drukker wordt. Het zal ongetwijfeld bijdragen dat wij strikt de regels van het RIVM aanhouden, want dat geeft vertrouwen bij de klant.”

Waarde toevoegen

Wie bij Baderie een badkamer koopt hoeft zich vervolgens geen zorgen meer te maken over het verdere verloop van de installatie. “Onze kracht is om mensen compleet te ontzorgen bij het plaatsen van een nieuwe badkamer. Wij regelen alles voor ze, waardoor de klant er geen omkijken meer naar heeft. Wij letten ook altijd op de kleine details.”

Een mooi voorbeeld van ‘letten op de kleinste details’ heeft Paul zo voorhanden. “Laatst gaf een klant ons nog een mooi compliment, omdat onze installateur zijn eigen Senseo had meegenomen. De klant maakte zich vooraf een klein beetje zorgen over het ontvangen van extern bezoek tijdens de coronatijd, maar door aan dit soort kleine dingen te denken ontzorg je de klant helemaal”, sluit Paul het gesprek af.

Kom eens langs

Onze showroom is er om je te inspireren en te helpen om keuzes te maken. Daarna verloopt alles net zo comfortabel en persoonlijk. Duidelijke afspraken, installatie door onze eigen ervaren vakmensen en service tot ver na de oplevering. Wij zijn ervan overtuigd dat ‘het geluk in elk detail zit’, dus zorgen we ervoor dat elk detail klopt.
Afspraak maken
Lemmerlijn