"Ik ben het leven meer gaan waarderen"

Als iemand over een flinke dosis doorzettingsvermogen beschikt, dan is het Jolanda Peeters uit Zundert wel. De eigenaresse van Baderie Peeters verloor in december 2012 haar echtgenoot aan kanker. Het kwaad was nog niet geschied, want twee weken nadat manlief was overleden, werd ze zelf ook ernstig ziek. De onderneemster ging niet bij de pakken neerzitten en ging verder met wat ze het liefst de hele dag doet: mensen helpen en gelukkig maken. Wie is deze doorzetter?

Door Jasper Boot

Een positieve instelling

“Vanuit huis heb ik meegekregen dat je altijd positief moet blijven”, begint de eigenaresse van Baderie Peeters te vertellen. “Nadat mijn man (Gerard, red.) in 2012 overleed ben ik het leven nog meer gaan waarderen. Mijn collega’s hebben mij in die tijd ongelofelijk goed geholpen. Ondanks dat Gerard er niet meer is, voelt het nog steeds als onze zaak. In 1989 zijn Gerard en ik namelijk gezamenlijk ons bedrijf gestart.”

“Twee weken nadat mijn man was overleden voelde ik een raar bultje op mijn borst.” Uit onderzoeken bleek dat de inwoner uit Zundert borstkanker had. Toch bleef Jolanda positief. “Mijn team heeft het toentertijd uitstekend opgepakt. Met zijn allen hebben wij onze schouders eronder gezet. Ik heb in die periode zoveel steun gehad van mijn collega’s, dat was ontzettend fijn en waardevol.”

Inmiddels is Jolanda genezen verklaard, maar blijft ze onder streng toezicht staan van het ziekenhuis. “Periodiek ga ik langs voor een controle. De kans op uitzaaiingen blijft aanwezig, maar in het dagelijks leven probeer ik daar niet teveel bij stil te staan.”

“Ik ben het leven door alle gebeurtenissen nog meer gaan waarderen. Ze maken mij niet meer gek. Ik kan tegenwoordig nog meer genieten van kleine dingen, zoals een avondje afspreken met vrienden. Het klinkt vanzelfsprekend, maar eigenlijk is dat niet zo.”

Baderie Peeters

Geen moment spijt

“Sinds 2004 zijn wij aangesloten bij franchiseformule Baderie. Daar heb ik geen moment spijt van gehad. De naam Baderie trekt klanten uit ver buiten Etten-Leur aan. Bijna iedereen kent de naam Baderie wel door de landelijke campagnes die bijvoorbeeld op televisie zijn. Bijkomend voordeel is dat wij alleen eigen mensen in dienst hebben. Hierdoor kunnen wij de klant volledig ontzorgen. Wij kunnen ons op die manier onderscheiden van de concurrentie.”

Sinds de oprichting van het bedrijf in 1989, is de concurrentie de afgelopen jaren flink toegenomen. Niet alleen offline, maar ook met de komst van internet ziet de wereld er compleet anders uit dan tijdens de beginjaren van installatiebedrijf Peeters. “Veel klanten doen tegenwoordig inspiratie op via Pinterest. Ze beseffen niet altijd dat niet alles te realiseren is wat op internet staat, maar gezamenlijk proberen wij het perfecte resultaat na te streven.”

Voor het ontwerpen van badkamers heeft Jolanda haar nichtje op de loonlijst staan. “Cheryl vindt ontwerpen geweldig om te doen. Bovendien werkt ze ook nog eens erg secuur.”

Baderie Peeters Etten-leur

Rooskleurige toekomst

De toekomst ziet de onderneemster rooskleurig in. “De eerste weken tijdens het COVID-19 virus werden er veel afspraken geannuleerd door klanten, maar de laatste weken lopen alle opdrachten weer lekker door. Ik denk dat wij de juiste weg zijn ingeslagen met Baderie. Het volledig ontzorgen van de klant is onze kracht. Ik haal dagelijks ook veel energie uit tevreden klanten, want daar doen wij het uiteindelijk allemaal voor.”

In 2016 trouwde Jolanda opnieuw. “Richard heeft mij na het overlijden van Gerard fantastisch gesteund. Daar ben ik hem tot op de dag van vandaag nog steeds heel erg dankbaar voor. Mede dankzij hem lukte het mij om mijn leven weer snel op te pakken. Eigenlijk heb ik een heldere boodschap voor iedereen: doe het samen. Het maakt het leven zoveel gemakkelijker”, sluit ze het gesprek af.

Kom eens langs

Onze showroom is er om je te inspireren en te helpen om keuzes te maken. Daarna verloopt alles net zo comfortabel en persoonlijk. Duidelijke afspraken, installatie door onze eigen ervaren vakmensen en service tot ver na de oplevering. Wij zijn ervan overtuigd dat ‘het geluk in elk detail zit’, dus zorgen we ervoor dat elk detail klopt.
Maak een afspraak
Baderie Peeters - Jolanda Peeters